Logo Cut

Concrete voorbeelden

Gepersonaliseerd advies

Technische problemen

Internet en TV providers

Is uw televisie ook zo belangrijk? 

Mijn opa en oma zijn al jarenlang trouwe klanten bij Ziggo, en ondervonden problemen met hun tv. Ik kwam erachter dat de verouderde MediaBox hoogstwaarschijnlijk de boosdoener was. Dus nam ik het initiatief en belde Ziggo om te informeren of ze in aanmerking kwamen voor een nieuwe MediaBox. Gelukkig kunnen klanten vaak kosteloos een nieuwe MediaBox verkrijgen in dit soort situaties.

Tijdens het gesprek met Ziggo ontdekte ik dat mijn opa en oma betaalden voor een internetsnelheid van 300 Mb/s, wat eigenlijk meer is dan ze nodig hebben. In samenspraak hebben we besloten om de snelheid van hun internetverbinding te verlagen naar een meer passend niveau. Het resultaat? Ze besparen nu elke maand €10 op hun abonnementskosten en hebben bovendien een nieuwe MediaBox ontvangen, waardoor hun tv weer perfect werkt.

Mobiele abonnementen

Een klant had al jaren een abonnement bij ‘Ben’. Ze betaalde €10 voor 500mb internet en 300 belminuten.

Wist u dat internet in de loop der jaren goedkoper is geworden? Als u uw abonnement niet regelmatig bijwerkt, kan het zijn dat u de oude prijzen blijft betalen.

In dit specifieke geval konden we door het abonnement bij te werken een extra 2,5 GB internet krijgen voor dezelfde prijs! Het loont dus om uw abonnement regelmatig te bekijken en te laten aanpassen aan de huidige marktprijzen. 

Trage apparaten

Is uw apparaat traag geworden? Dat kan gebeuren na verloop van tijd. Soms kunnen problemen goed worden opgelost, maar andere keren is een tijdelijke oplossing alles wat mogelijk is. Dit kan uiteindelijk leiden tot de zoektocht naar een nieuw apparaat.

Een van onze klanten ondervond bijvoorbeeld problemen met een acht jaar oude OnePlus 2. Aangezien dergelijke telefoons niet langer worden ondersteund, is vervanging vaak de enige oplossing. Wij hebben deze klant geholpen door een OnePlus 9 aan te schaffen via Marktplaats voor slechts €240. Met deze nieuwe telefoon kan de klant weer probleemloos 4-5 jaar vooruit.

Niet werken van de radio

Telecombedrijven voeren veranderingen door die ervoor kunnen zorgen dat uw oude radio installatie niet meer (goed) werkt. Afhankelijk van het probleem kan het verstandig zijn om over te stappen op een radio dat een nieuwere techniek gebruikt. Dit alles met het gebruiksgemak in gedachten. 

E-reader

Bij het gebruik van een e-reader kunnen verschillende problemen ondervonden worden, vooral bij handelingen die nodig zijn om boeken erop te zetten. Gelukkig kan dit veelal verholpen worden door met behulp van uitleg, te oefenen.

Een ander probleem dat heeft plaatsgevonden, was een e-reader die vanuit de doos in het Chinees stond. (Besteld van Coolblue). In dit geval hebben we uitgelegd hoe de Google Translate functie op de telefoon ook gebruikt kan worden om de camera tekst te vertalen naar het Nederlands. Op deze manier is het de klant gelukt om de instellingen op de e-reader te vinden en de taal aan te passen naar het Nederlands.